Saturday, July 18

The search of brainwear

After summer I'm gonna be attending a school in Copenhagen. Since we're gonna be using our bikes a lot, my mom insists that I get a helmet.. Im not exactly thrilled by the idea of having to wear a bike helmet amongst my new friends, but on the other hand I know it's completely foolish to not wear a helmet. I mean it will save your life! 

So now I need to find the perfect helmet. If it exists, that is.. I've had the 'nutcase' in mind.. but I'm still not sure about it... I like these matt colors apposed to some of the very 'out there' designs nutcase has previously launched.  


Also a Danish design team 'Yakkay' has developed a helmet concealed as a hat. It's a cool concept, but I think if I saw a random person on the streets I'd probably think something like: "Gosh that girl has a big head!" and come on, no one wants to be the girl with the big head, am I right?

What's your opinion? And have you seen any other sweet helmets? Or do you have a sweet ass idea about helmets you wanna share?

2 comments:

  1. Du har ret, det redder jo ens liv. På min efterskole skal alle cykle med hjelm. Syntes egentlig det er meget rart, så ser alle jo lige åndssvage ud. :).
    Min søster har sådan en "skater"hjelm, som dem på de øverste billeder, så den låner jeg. Tror aldrig en hjelm bliver helt 100% flot, men jeg syntes den er et godt bud.. :)

    ReplyDelete
  2. Jeg bruger en skater-agtig hjelm næsten magen til dem du viser. Jeg cykler hver dag i København og ofte op til 20 km dagligt, så jeg oplever tit, at det var ligeved og næsten at gå galt. Det krævede dog lidt overvindelse i starten, men efterhånden er der også en del af mine smarte venner, der bruger hjelm, og så hjælper det lidt :) Jeg synes dog, de der hattemodeller er lidt skøre - altså man er jo ikke i tvivl om, at det er en hjelm alligevel.

    /Maria
    www.garderobeskabet.blogspot.com

    ReplyDelete